Book Chapters

2018

- Molina, M. y Cañadas, M. C. (2018). La noción de estructura en Early Algebra. En P. Flores, J. L. Lupiañez e I. Segovia (Eds.), Enseñar Matemáticas. Homenaje a los profesores Francisco Fernández y Francisco Ruiz (pp. 129-141). Granada: Editorial  Atrio.  Access to the document.


- Molina, M., Ambrose, R. y del Rio, A. (2018). First encounter with variables by first and third grade Spanish students. En C. Kieran (Ed), Teaching and learning algebraic thinking with 5- to 12-year-olds: the global evolution of an emerging field of research and practice. (pp. 261-280). Springer. Access to the document

2016

- Cañadas, M. C. y Molina, M. (2016). Una aproximación al marco conceptual y principales antecedentes del pensamiento funcional en las primeras edades. En E. Castro, E. Castro, J. L. Lupiáñez, J. F. Ruíz y M. Torralbo (Eds.), Investigación en Educación Matemática. Homenaje a Luis Rico (pp. 209-218). Granada, España: Comares. Access to the document.